Πόσο σημαντική είναι η ιστορική μνήμη, δηλαδή να θυμόμαστε όσα έγιναν στην ιστορία μας;
Πόσο, όμως, σημαντικό είναι να θυμόμαστε, πιο συγκεκριμένα, τα γεγονότα του Πολυτεχνείου, που σημάδεψαν την πρόσφατη ιστορία; Κινδυνεύει η επέτειος από λησμονιά; Υπάρχουν άτομα και ομάδες που δεν θέλουν να τα θυμούνται; Και τι κίνδυνο έχει η δημοκρατία σε αυτήν την περίπτωση; Μπορούμε να αδιαφορούμε και να μην προβληματιζόμαστε; Ποια στάση είναι συνώνυμη της αδιαφορίας; Γιατί η ανάμνηση των γεγονότων του Πολυτεχνείου είναι απαραίτητα για τον πολίτη-κοινωνό του σήμερα;
Αυτά τα ερωτήματα ήταν η εκκίνηση της πραγματοποίησης εργαστηρίου την προηγούμενη Παρασκευή 15 Νοεμβρίου (σχεδιασμένο από τον υποδιευθυντή του ΣΔΕ κ. Οικονόμου) με αφορμή την φετινή επέτειο των γεγονότων του Πολυτεχνείου. Κάθε τμήμα εργάστηκε αυτόνομα με σκοπό να διαπιστωθεί εάν και γιατί είναι απαραίτητη η ιστορική μνήμη. Το εργαστήριο ξεκίνησε με σχετική συζήτηση και προβολές, ενώ στο επίκεντρο τέθηκε η ταινία "12410+1 τριαντάφυλλα". Η ταινία μεταδίδει πολύ εύγλωττα το μήνυμα για την ανάγκη διατήρησης της ιστορικής μνήμης και αποτελεί πρώτης τάξης ευκαιρία για την πρόκληση γόνιμου και δημιουργικού διαλόγου (είτε πρόκειται για παιδιά είτε για ενηλίκους). Στη συνέχεια δόθηκαν φύλλα εργασίας με τα οποία οι ομάδες προσέγγισαν πολυπρισματικά την ταινία για να ικανοποιήσουν τους διδακτικούς στόχους.
Σε μια γενική αποτίμηση φάνηκε η ικανοποίηση όλων με τη συμμετοχή τους στα εργαστήρια αυτά. Οι εκπαιδευόμενοι χάρηκαν που τους δόθηκε η δυνατότητα για μια εναλλακτική προσέγγιση της επετείου, δεδομένου ότι πολλοί θυμούνταν τον "παραδοσιακό" τρόπο από τα μαθητικά τους χρόνια.
Πολύ σημαντικό ήταν ότι κάθε εκπαιδευόμενος εξέφρασε την ανάγκη ώστε όλες οι γενιές να θυμούνται όσα έγιναν εκείνες τις μέρες του Νοέμβρη, καθώς αυτό συμβάλλει στην εξασφάλιση της δημοκρατίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
σχόλιο παρακαλώ