Μια πραγματικά δύσκολη σχολική χρονιά ολοκληρώθηκε αισίως κι εφέτος στο σχολείο μας. Όπως είναι γνωστό, η χρονιά 2020-2021 σημαδεύτηκε από την καραντίνα της πανδημίας και από την απόφαση για κλειστά σχολεία για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα.
Όλη η εκπαίδευση δέχθηκε σοβαρό πλήγμα. Για πολλούς λόγους η κατάσταση αυτή έφερε το 1ο ΣΔΕ Λάρισας μπροστά σε τεράστιες προκλήσεις, οι οποίες όμως τελικά όχι μόνο αντιμετωπίστηκαν στο έπακρο, αλλά συγχρόνως βοήθησαν την εκπαιδευτική κοινότητα του σχολείου να θέσει υψηλότερους στόχους και τα μέλη της να εξελιχθούν ακόμη περισσότερο επιτυγχάνοντας πράγματα που ούτε καν είχαν φανταστεί. Κάνοντας σήμερα έναν απολογισμό, είναι φυσικό να σκεφτόμαστε την κούραση, αλλά αναλογιζόμαστε συγχρόνως και τα πολλά θετικά που κερδίσαμε.
Σήμερα 29 Ιουνίου, μια ημέρα πριν τη λήξη του έτους, ημέρα παραλαβής τίτλων και αξιολογήσεων, αποχαιρετισμών και ανανέωσης του ραντεβού για Σεπτέμβριο, τα χαμόγελα και τα αισθήματα ικανοποίησης και αισιοδοξίας περίσσεψαν. Βέβαια, σε τίποτε η σημερινή μέρα δεν θύμιζε τις παλαιότερες γιορτινές ημέρες αποφοίτησης. Παρόλ' αυτά, η ουσία, δηλαδή το γεγονός ότι ένα μέρος των συμπολιτών μας ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους και πέτυχαν τους στόχους, δεν αλλάζει. Και αυτό είναι το σημαντικότερο.
Έτσι, λόγω των συνθηκών αρκεστήκαμε κι εφέτος σε μια λιτή διαδικασία, τηρώντας τα μέτρα ασφαλείας, αλλά και ελπίζοντας ότι οι ερχόμενες χρονιές θα μας ανταμείψουν πολύ πιο διαφορετικά. Δημοσιεύουμε εδώ ορισμένες φωτογραφίες, που, αν μη τι άλλο, δείχνουν το αποτέλεσμα των κόπων μας.
Σε μια ειδικά οργανωμένη συνεδρία παρουσιάστηκαν και τα διάφορα πρότζεκτ που πραγματοποιήθηκαν φέτος στο σχολείο μας. Παραθέτουμε εδώ τις περιγραφές τους, ενώ παραπέμπουμε τους αναγνώστες μας στο κανάλι μας στο youtube με τίτλο SDE LARISA όπου μπορείτε να δείτε οπτικοακουστικό υλικό και από εφέτος αλλά και από παλαιότερα έτη.
1) Μια βόλτα στον κόσμο της ζαχαροπλαστικής.
Η φιλοσοφία του προτζεκτ ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές τα παραδοσιακά γλυκά που έχει η Ελλάδα. Τα παιδιά μας παρουσίαζαν κάποιες φορές τα παραδοσιακά γλυκά κάποιων πόλεων - νησιών. Στα δια ζωσεις μαθήματα δημιουργήσαμε γλυκά μέσα στην αίθουσα.
2) Leonardo Da Vinci - Μαθηματικά και Τέχνες
Μάθαμε να αναζητούμε πληροφορίες στο Διαδίκτυο για τον da Vinci και το πώς χρησιμοποίησε την Γεωμετρία στα έργα του. Αποκτήσαμε βασικές δεξιότητες σχεδίασης στο χαρτί και στον υπολογιστή με βάση τους κανόνες της γραμμικής προοπτικής. Εντοπίσαμε το σημείο φυγής σε πίνακες ζωγραφικής και φωτογραφίες (έτοιμες και δικές μας). Συνεργαστήκαμε σε κοινόχρηστα έγγραφα και πλατφόρμες διαμοιρασμού αρχείων μέσω τηλεδιάσκεψης. Επεξεργαστήκαμε αίθουσες εικονικού μουσείου τις οποίες εμπλουτίσαμε με το υλικό που συγκεντρώσαμε και δημιουργήσαμε οι ίδιοι.3) Εφημερίδα σχολείου
Σκοπός του πρότζεκτ αυτού ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές τον κόσμο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, της δημοσιογραφίας, αλλά και των ψηφιακών μέσων. Στο πλαίσιο αυτό σκεφτήκαμε ότι δεν υπήρχε καλύτερη λύση από το να δημιουργήσουμε μία εφημερίδα που εξαιτίας της τηλεκπαίδευσης δεν γινόταν παρά να έχει αποκλειστικά ψηφιακή μορφή. Οι μαθητές εργάζονταν άλλοι σε ατομικό επίπεδο και άλλοι ομαδικά σε όλες τις εργασίες που προβλέπει μία εφημερίδα, όπως δημοσιογράφος, συντάκτης, αρθρογράφος, επιμελητής. Η πανδημία και όλη η κοινωνική πραγματικότητα της χρονιάς που πέρασε προσφέρονταν πάρα πολύ για να αξιοποιηθεί αυτό το project. Το τελικό μας προϊόν ήταν ένα blog στο οποίο όλοι οι μαθητές του project συνεισέφεραν με ποικίλα άρθρα και άλλες συμβολές καθώς και από προσωπικές συνεντεύξεις που πήραν οι ίδιοι. Τίτλος της εφημερίδας: ΜΑΘΗΤΟΦΡΕΝΕΙΑ
4) Ταξίδι στον ελληνικό κινηματογράφο: ψυχαγωγία και κοινωνική κριτική.
Σ' αυτό το πρότζεκτ-εργαστήριο μάθησης κάναμε ένα ταξίδι στη λεγόμενη χρυσή εποχή του ελληνικού κινηματογράφου, των δεκαετιών 1950 και 1960, όχι όμως χωρίς να ρίξουμε μια ματιά στα πριν και στα μετά. Μελετώντας το σχετικό απόθεμα ταινιών, προσπαθήσαμε να καταλάβουμε πότε ο ελληνικός κινηματογράφος της περιόδου αφήνει το καθαρά ψυχαγωγικό πλαίσιο για να ασχοληθεί με σημαντικά κοινωνικά προβλήματα. Για το σκοπό του πρότζεκτ κάναμε εισαγωγικές θεωρητικές διαλέξεις και στη συνέχεια χωρισμένοι σε ομάδες αναλύσαμε μια σειρά ταινιών ως προς το θέμα αυτό. Η καταγραφή των αποτελεσμάτων μας γινόταν σε ειδικό μπλογκ που δημιουργήσαμε με τίτλο taksidikinimatografos. Συγχρόνως, συγκεντρώσαμε τις εντυπώσεις μας σε ένα τελικό βίντεο που επίσης δημιουργήσαμε και προβάλαμε.Θέλουμε και πάλι να συγχαρούμε τους μαθητές και τις μαθήτριες του πρώτου κύκλου που προήχθησαν στον δεύτερο καθώς και τους 25 που αποφοίτησαν. Ευχόμαστε σε όλους κάθε καλό και καλό καλοκαίρι!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
σχόλιο παρακαλώ