Επίσκεψη στα Μετέωρα και τα Τρίκαλα πραγματοποίησε η
κοινότητα του 1ου ΣΔΕ Λάρισας με σκοπό την επαφή και εξοικείωση με φυσικούς και
πολιτιστικούς θησαυρούς της.
Στόχοι
της εκπαιδευτικής επίσκεψης ήταν η ανακάλυψη του θρησκευτικού, φυσικού και
πολιτιστικού στοιχείου της περιοχής των Μετεώρων, η βιωματική γνωριμία της
παλιάς πόλης των Τρικάλων, καθώς και η σύσφιξη των κοινωνικών σχέσεων μεταξύ
των μελών της κοινότητας του ΣΔΕ. Της εκπαιδευτικής αυτής μετακίνησης είχε
προηγηθεί διεξοδική προετοιμασία στην τάξη.
Το πρώτο μέρος περιείχε εκπαιδευτική περιήγηση στην Ιερά
Μονή Μεταμορφώσεως του Σωτήρος ή Μεγάλου Μετεώρου. Το μοναστήρι, που είναι
σκαρφαλωμένο πάνω σε επιβλητικό βράχο, είναι το παλαιότερο, το μεγαλύτερο και
το πιο σπουδαίο από τα σωζόμενα μέχρι σήμερα μοναστήρια των Μετεώρων.
Ακολούθησε επίσκεψη στο Κουρσούμ Τζαμί, το μόνο σωζόμενο από τα πολλά που υπήρχαν κάποτε στα Τρίκαλα και προστατεύεται από την UNESCO ως μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς. Στη συνέχεια οι μαθητές επισκέφτηκαν ένα νέο χώρο ο οποίος συνενώνει στοιχεία διαφορετικών πολιτιστικών και κοινωνικών διαδρομών: το Μουσείο Τσιτσάνη. Εκεί είχαν την ευτυχή συγκυρία να βρίσκονται στον ίδιο χώρο με τη μουσική ομάδα του Γυμνασίου Ασβεστοχωρίου Θεσ/νίκης. Τα τραγούδια της μουσικής ομάδας δημιούργησαν μια ζεστή ατμόσφαιρα και μια ποικιλία συναισθημάτων.
Ακολούθησε επίσκεψη στο Κουρσούμ Τζαμί, το μόνο σωζόμενο από τα πολλά που υπήρχαν κάποτε στα Τρίκαλα και προστατεύεται από την UNESCO ως μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς. Στη συνέχεια οι μαθητές επισκέφτηκαν ένα νέο χώρο ο οποίος συνενώνει στοιχεία διαφορετικών πολιτιστικών και κοινωνικών διαδρομών: το Μουσείο Τσιτσάνη. Εκεί είχαν την ευτυχή συγκυρία να βρίσκονται στον ίδιο χώρο με τη μουσική ομάδα του Γυμνασίου Ασβεστοχωρίου Θεσ/νίκης. Τα τραγούδια της μουσικής ομάδας δημιούργησαν μια ζεστή ατμόσφαιρα και μια ποικιλία συναισθημάτων.
Ακολούθησε ελεύθερος χρόνος με φαγητό στην πόλη και στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε μελέτη πεδίου στο Βαρούσι με συστηματική παρατήρηση της δόμησης του αστικού χώρου επί Τουρκοκρατίας και των ποικίλων αρχιτεκτονικών ρυθμών, καθώς και με συνολική επισκόπηση της προσπάθειας διατήρησης του χώρου αυτού σήμερα ως «παλιάς πόλης».
Οι
εκπαιδευόμενοι επέδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ανταποκρίθηκαν στις
απαιτήσεις της επίσκεψης, ενώ έκδηλη ήταν η ικανοποίηση όλων όσων συμμετείχαν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
σχόλιο παρακαλώ