Σάββατο, 23 Φεβρουαρίου 2013

<< ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΝΑΚΡΙΝΟΥΝ... ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ>>



 


Ερ.: Τι είναι είδηση; Πώς γράφεται; Ποια τα βασικά της στοιχεία;
Απ.: Είδηση είναι αυτό που ενδιαφέρει πολύ κόσμο, αυτό που τους κάνει να θέλουν να μάθουν περισσότερα για το θέμα, άσχετα αν τους αφορά πραγματικά ή όχι. Μια επαρκώς συνταγμένη είδηση πρέπει να χτίζεται πάνω στα πέντε w δηλαδή who, where, (w)how, when, why (ποιος, που, πως, πότε και γιατί).

Ερ.: Ποια είναι τα είδη των δημοσιογραφικών κειμένων και ποια είναι τα είδη των συνεντεύξεων;
Απ.: Τα είδη των δημοσιογραφικών κειμένων είναι ρεπορτάζ, σχόλιο, συνέντευξη και απλές ενημερωτικές ειδήσεις και τα είδη των συνεντεύξεων είναι οι ειδησεογραφικές οι ομαδικές και οι συνεντεύξεις προσωπικότητας.

Ερ.: Που βρίσκουμε τις ειδήσεις;
Απ.: Από πηγές όπως άνθρωποι της πιάτσας , από τον ταξιτζή, στο φούρνο, στο περιπτερά ή από γραφείου τύπου της αστυνομίας.



Ερ.: Αν σας έλεγαν να επιλέξετε ανάμεσα στην τηλεόραση, το ραδιόφωνο και την εφημερίδα τι θα επιλέγατε και γιατί;

Απ.: Δεν μπορώ να επιλέξω και θα σας πω γιατί. Η εφημερίδα με γοητεύει για την ομάδα σύνταξης, όπου κάποιοι άνθρωποι συνεργάζονται οργανωμένα ή και ανοργάνωτα κάποιες φορές και μέσα από τη διαρκή ζύμωση, βγαίνουν τα κείμενα. Αγαπώ το ραδιόφωνο για την μουσική και την μαγεία, αλλά και την τηλεόραση για την αναγνωρισιμότητα.
 
 
Ερ.: Πως κατασκευάζεται γλωσσικά μια είδηση;

Απ.: Σαν μια έκθεση ιδεών με επιχειρήματα, σχόλια, παραδείγματα, περιγραφές, αφηγήσεις κ.λπ.

Ερ.: Σήμερα χρησιμοποιείται ο κώδικας δεοντολογίας;
Απ.: Δυστυχώς όχι από όλους πλέον.

  Ερ.: Πως θα χαρακτηρίζατε με μια λέξη την δημοσιογραφία;
Απ.: Ένοχη


Ερ.: Πώς θα πρέπει να είναι ένας καλός τίτλος είδησης;

Απ.: Μικρός και έξυπνος. Με μια λέξη πρέπει να αφήνει τον αναγνώστη να καταλαβαίνει πολλά πράγματα. Θυμάμαι έναν από τους πλέον επιτυχημένους τίτλους που είχα γράψει παλιά και ο οποίος συζητήθηκε πολύ ήταν: «Μισόλογα με τα … ομόλογα».
 
 
 
  Προς μεγάλη μας έκπληξη, όταν τον ρωτήσαμε «που βρίσκεται το κλειδί για την σωστή ενημέρωση;» μας απάντησε πως το σίγουρο είναι πως αν υπάρχει ένα τέτοιο κλειδί δεν το κρατά μόνο ο δημοσιογράφος αλλά και ο αναγνώστης, ο οποίος οφείλει να στέκεται κριτικά και στοχαστικά απέναντι στις ειδήσεις των μέσων μαζικής ενημέρωσης. Στην πραγματικότητα σ’ αυτό το συμπέρασμα έχουμε καταλήξει με βάση την εργασία μας πάνω στην ενότητα «Δημοσιογραφικός λόγος»: πως στις μέρες μας η ευθύνη του ίδιου του αναγνώστη για την ποιότητα της ενημέρωσής του είναι πολύ σημαντική.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

σχόλιο παρακαλώ

Follow by Email