Πέμπτη, 9 Δεκεμβρίου 2010

ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΤΡΟΦΩΝ

"ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΤΡΟΦΩΝ"Συγγραφέας:Yiapas

Οι τροφές των δίσκων γενικά και κυρίως του εμπορίου πρέπει να περιέχουν κάποια
σημαντικά συστατικά, για να μπορούν και οι δίσκοι να τις αφομοιώσουν και να τις
χωνέψουν εύκολα, δίνοντάς τους ότι χρειάζονται για την σωστή ανάπτυξή τους.


Οι τροφές αποτελούνται κατά κύριο λόγο από:
1. ΠΡΩΤΕΪΝΕΣ
2. ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΕΣ ΚΑΙ ΛΙΠΟΣ
3. ΜΕΤΑΛΛΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
4. ΙΧΝΟΣΤΟΙΧΕΙΑ
5. ΣΤΑΘΕΡΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ ΟΥΣΙΕΣ
6. ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ

1.ΠΡΩΤΕΪΝΕΣ
Πηγή δύναμης και ανάπτυξης των μυών και των ιστών. Χωρίζονται σε πρωτεΐνες
ζωικές και πρωτεΐνες φυτικές(αυτές χωνεύονται πιο δύσκολα απʼ ότι οι ζωικές)


2.ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΕΣ ΚΑΙ ΛΙΠΟΣ
Η σημαντικότερη πηγή ενέργειας ο συνδυασμός αυτών των δύο. Όμως η λήψη
αυξημένου λίπους δημιουργεί σημαντικά προβλήματα ζωτικής σημασίας στο συκώτι.


3.ΜΕΤΑΛΛΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Συμβάλει στην ανάπτυξη των οστών και κυρίως με το ασβέστιο.

4.ΙΧΝΟΣΤΟΙΧΕΙΑ
Χρειάζονται μικρές ποσότητες αλλά είναι απαραίτητα συστατικά για διάφορες κύριες
λειτουργίες του σώματος όπως δημιουργία ενζύμων.

5.ΣΤΑΘΕΡΟΠΟΙΗΤΙΚΕΣ ΟΥΣΙΕΣ
Τροφές πλούσιες σε τέτοιες ουσίες δρουν στην καλή λειτουργία του εντέρου. Ειδικά στους
δίσκους μας χρειάζονται τέτοιου είδους ουσίες γιατί τροφές όπως μοσχαροκαρδιά
(που ταΐζονται συχνά από πολλούς) είναι φτωχές σε σταθεροποιητές και συνήθως
δημιουργούνται εντερικά προβλήματα.

6.ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ
Είναι ένας όρος για διάφορα στοιχεία που όμως λειτουργούν ανεξάρτητα το ένα
από το άλλο. Η έλλειψη της μίας δεν αναπληρώνεται από την υπερδοσολογία μίας άλλης.
Μερικές από τις σημαντικότερες βιταμίνες για τους δίσκους και κυρίως για τα ψάρια είναι οι εξής:
ΒΙΤΑΜΙΝΗ Α:
Ενισχύει την όραση και βοηθά την προστασία του δέρματος.

ΒΙΤΑΜΙΝΗ Β1:
Είναι απαραίτητη για να παράγει ενέργεια από τους υδατάνθρακες και να
τρέφονται ο εγκέφαλος και τα νεύρα.

ΒΙΤΑΜΙΝΗ Β2:
Παίζει ρόλο σημαντικό στην χώνεψη της πρωτεΐνης καθώς ενισχύει την βλεννογόνο μεμβράνη.

ΒΙΤΑΜΙΝΗ Β5: 
Σημαντική στην δημιουργία ενζύμων.

ΒΙΤΑΜΙΝΗ Β6: 
Είναι βασική για την καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος.

ΒΙΤΑΜΙΝΗ Β12: 
Απαραίτητη για τα πεπτικά όργανα, επίσης δημιουργεί την αιμοσφαιρίνη που είναι σημαντική
για την μεταφορά του οξυγόνου στο σώμα και σε όλα τα ζωτικά όργανα του δίσκου.

ΒΙΤΑΜΙΝΗ C : 
Είναι η σημαντικότερη για την δημιουργία του σκελετού και ενισχύει σημαντικά το
ανοσοποιητικό σύστημα.

ΒΙΤΑΜΙΝΗ Κ : 
Ενισχύει την πήξη του αίματος μετά από τραυματισμούς και φροντίζει για την ίαση της πληγής.

ΒΙΤΑΜΙΝΗ Η : 
(Βιοτίνη) Είναι παράγοντας γενικής ανάπτυξης του σώματος.

ΒΙΤΑΜΙΝΗ Ε : 
Ενισχύει την δημιουργία ορμονών γονιμότητας και σταθεροποιεί τις υπόλοιπες βιταμίνες.

ΒΙΤΑΜΙΝΗ D3:
Ρυθμίζει την απορρόφηση ασβεστίου και φωσφόρου από τις τροφές που είναι σημαντικές
για την ανάπτυξη των οστών.


ΦΩΣΦΟΡΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥΦΩΣΦΟΡΙΚΑ ΟΞΕΑ


Επίσης ένα συστατικό που περιέχει η κάθε τροφή ειναι το ΦΩΣΦΟΡΟ
Ο φώσφορος βρίσκεται σχεδόν σε όλα τα τρόφιμα γιατί είναι απαραίτητο συστατικό για κάθε ζωντανό οργανισμό. Ο φώσφορος είναι επίσης συστατικό πολλών πολυφωσφορικών πρόσθετων των τροφών στην μορφή οξέων. Αυτά τα πρόσθετα είναι αυτά τα οποία λειτουργούν συσσωρευτικά στο ενυδρείο μας και ευθύνονται για κάποια είδη ανεπιθύμητης άλγης. Επειδή τα φυτά που μπορεί να έχουμε στο ενυδρείο μας καταναλώνουν πολύ μικρές ποσότητες φωσφόρου , τα εκμεταλλεύεται η άλγη.
Οι τροφές του εμπορίου σε μορφή κόκκων ή νιφάδων περιέχουν πολυφωσφορικά οξέα αρκετά και αυτό οφείλεται και στα διάφορα χρωστικά πρόσθετα που περιέχουν.
Οι κατεψυγμένες τροφές έχουν και αυτές ανεβασμένα επίπεδα φωσφορικών λόγω το ότι οι ζωντανοί οργανισμοί που καταψύχονται περιέχουν από την φύση τους φωσφορικά(π.χ αρτέμιες, κόκκινο σκουλήκι).
Γιʼ αυτό λοιπόν φειδώ στο τάισμα για να αποφύγουμε τέτοιου είδους προβλήματα.


Σαν επίλογο αυτού του άρθρου θα ήθελα να προτείνω τις παρακάτω συμβουλές για μία καλή διατροφή των δίσκων μας :


1.Επιλογή καλά ελεγχόμενης στην ποιότητα τροφής.

2.Μικρές(αλλά ικανοποιητικές για τα ψάρια μας) ποσότητες τροφής σε κάθε τάισμα.

3.Τροφές ισορροπημένες (πρωτεΐνες- υδατάνθρακες - ιχνοστοιχεία- μεταλλικά στοιχεία –βιταμίνες)

4.Συμπληρώματα Βιταμινών και Ιχνοστοιχείων στις τροφές(οι τροφές του εμπορίου δεν είναι και η καλύτερη πηγή)

5.Τροφές με μεγάλη περιεκτικότητα σε σταθεροποιητές ( αρτέμια – σπιρουλίνα – λαχανικά ) για να αποφύγουμε εντερικά προβλήματα ή για να βοηθήσουμε την χώνεψη σε τροφές για δίσκους όπως καρδιά μοσχαριού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

σχόλιο παρακαλώ

Follow by Email