Το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας είναι ένα καινοτόμο Σχολείο Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Το πρόγραμμα εκπαίδευσης διαφέρει από το αντίστοιχο της τυπικής εκπαίδευσης ως προς το περιεχόμενο, τη διδακτική μεθοδολογία και την αξιολόγηση των εκπαιδευομένων. Η συνολική διάρκεια του προγράμματος είναι 2 εκπαιδευτικά έτη. Μετά την επιτυχή αποφοίτηση παρέχεται τίτλος ισότιμος του Γυμνασίου. Οι υπηρεσίες εκπαίδευσης στα Σ.Δ.Ε. προσφέρονται δωρεάν στους πολίτες. Τα Σ.Δ.Ε. στην Ελλάδα θεσμοθετήθηκαν με το νόμο 2525/97 στο πλαίσιο που έχουν προδιαγράψει οι διακηρυγμένες αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κατά την εκπαιδευτική περίοδο 2009 – 2010 λειτουργούν 57 Σ.Δ.Ε. στις παρακάτω περιοχές:
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ | Σ.Δ.Ε. |
Αν. Μακεδονίας - Θράκης | Αλεξανδρούπολης (2003), Κομοτηνής (2003), Ξάνθης(2004), Δράμας (2003), Σαππών (2005), Ορεστιάδας (2006), Καβάλας (2008) |
Κεντρικής Μακεδονίας | Νάουσας (2005), Θεσσαλονίκης (2003), Νεάπολης Θεσ/νίκης (2001), Γιαννιτσών (2003), Κατερίνης (2005), Σερρών (2004), Δικαστικής Φυλακής Διαβατών Θεσσαλονίκης (2006) |
Δυτικής Μακεδονίας | Φλώρινας (2004), Κοζάνης (2005), Καστοριάς (2004) |
Ηπείρου | Ιωαννίνων (2003), Άρτας (2008) |
Θεσσαλίας | Βόλου (2004), Τρικάλων (2004), Λάρισας (2003),Δικαστικής Φυλακής Λάρισας (2004), Καρδίτσας (2004), Φυλακών Τρικάλων (2008) |
Δυτικής Ελλάδας | Αγρινίου (2003), Πατρών (2003), Πύργου (2001) |
Στερεάς Ελλάδας | Ορχομενού (2004), Λαμίας (2004), Αλιβερίου (2004), Άμφισσας (2004), Φυλακών Δομοκού (2008), Φυλακών Ελαιώνα Θηβών (2008) |
Αττικής | Περιστερίου (2000), Καλλιθέας (2003), Αγίων Αναργύρων (2004), Αχαρνών (2004), Πειραιά (2004), Κορυδαλλού (2003), Φυλακών Κορυδαλλού (2005), Παλλήνης (2008) |
Πελοποννήσου | Κορινθίας (2005), Σπάρτης (2005), Καλαμάτας (2005), Ναυπλίου (2006), Τριπόλεως (2008) |
Βορείου Αιγαίου | Μυτιλήνης (2003), Χίου (2005), Σάμου (2006) |
Νοτίου Αιγαίου | Ρόδου (2008), Σύρου (2008) |
Ιονίων Νήσων | Κέρκυρας (2005) |
Κρήτης | Τυλίσου Ν. Ηρακλείου (2001), Ιεράπετρας (2003), Ρεθύμνου (2005), Χανίων (2006) |
Σημείωση: Εντός παρενθέσεων αναφέρεται το έτος ίδρυσης του κάθε Σ.Δ.Ε.
Στόχοι Τα Σ.Δ.Ε. υπηρετούν την καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού, τη βελτίωση της απασχολησιμότητας και την ενεργό συμμετοχή των πολιτών στο οικονομικό, κοινωνικό, πολιτισμικό και πολιτικό γίγνεσθαι, δηλαδή την ανάπτυξη, την απασχόληση και την κοινωνική συνοχή. Ομάδα – Στόχος (επωφελούμενοι) Πολίτες 18 ετών και πάνω οι οποίοι δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική κατώτερη βαθμίδα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Χρηματοδότηση – Κόστος Υλοποίησης Τα 57 Σ.Δ.Ε. συγχρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (Ε.Κ.Τ.) μέσω του Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ. και από το Ελληνικό Δημόσιο. Επιπρόσθετα στοιχεία Η συνολική διάρκεια του προγράμματος είναι δύο εκπαιδευτικά έτη. Τα εβδομαδιαία προγράμματα είναι 25 ωρών και τα μαθήματα γίνονται απογευματινές ώρες, από Δευτέρα έως Παρασκευή. Διδάσκονται : - Ελληνική Γλώσσα (3 ώρες την εβδομάδα)
- Μαθηματικά (3 ώρες την εβδομάδα)
- Αγγλικά (3 ώρες την εβδομάδα)
- Πληροφορική (3 ώρες την εβδομάδα)
- Κοινωνική Εκπαίδευση (3 ώρες την εβδομάδα)
- Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (2 ώρες την εβδομάδα)
- Φυσικές Επιστήμες (2 ώρες την εβδομάδα)
- Πολιτισμική – Αισθητική αγωγή (1 ώρα την εβδομάδα)
- Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας (1 ώρα την εβδομάδα)
- Εργαστήρια - διαθεματικά, projects (3 ώρες την εβδομάδα)
- Συμβουλευτικές υπηρεσίες
- Σύμβουλος σταδιοδρομίας (1 ώρα την εβδομάδα)
- Σύμβουλος ψυχολόγος (1 ώρα την εβδομάδα)
Το εκπαιδευτικό περιεχόμενο, ανταποκρίνεται στις τρέχουσες κοινωνικές και οικονομικές προτεραιότητες και στις ανάγκες της αγοράς εργασίας. Τα περιεχόμενα του προγράμματος περιλαμβάνουν: - Βασικές δεξιότητες (ανάγνωση, γραφή, μαθηματικός λογισμός)
- Κοινωνικές δεξιότητες (ομαδική εργασία, επικοινωνία)
- Κοινωνική και πολιτισμική εκπαίδευση
- Προετοιμασία για την επαγγελματική ζωή
Το ωρολόγιο πρόγραμμα των ΣΔΕ συνδυάζει τις ακόλουθες εκπαιδευτικές δραστηριότητες, οι οποίες είναι υποχρεωτικές για όλους τους εκπαιδευτικούς: - Διδασκαλία στην τάξη
- Διαθεματική διδασκαλία
- Εργαστήρια (ενισχυτική διδασκαλία όπου χρειάζεται και ζώνη ελεύθερων επιλογών, όπου οι εκπαιδευτικοί οργανώνουν σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα των εκπαιδευομένων εργαστήρια σε διάφορους γνωστικούς τομείς ).
- Διδασκαλία με τη μέθοδο των projects
- Έμφαση δίνεται στην απόκτηση βασικών προσόντων και στην ανάπτυξη προσωπικών δεξιοτήτων. Η απόκτηση γενικών γνώσεων, η χρήση των νέων τεχνολογιών, η εκμάθηση ξένης γλώσσας η συμβουλευτική σε θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού, βελτιώνουν σημαντικά τις δυνατότητες πρόσβασης στην αγορά εργασίας.
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
σχόλιο παρακαλώ